Als je werkzaam bent binnen een callcenter inbound dan kun je op verschillende manieren worden ingezet. Grofweg kun je de medewerkers indelen in twee groepen: een groep die producten aan de man of vrouw moet zijn te brengen en mensen die verantwoordelijk zijn voor de klantenservice van een onderneming. Ben jij verantwoordelijk voor de klantenservice van verschillende bedrijven, dan heb je veel minder te maken met targets en sales.
Moeite met het verkopen van producten en het halen van targets
Je hebt mensen die erg graag bij een callcenter willen werken maar moeite hebben om producten te verkopen of ten onder gaan aan de druk van het halen van targets. Die mensen zijn op hun plaats bij een callcenter inbound. Wat ze gedurende de dag doen is het beantwoorden van inkomende (inbound) telefoontjes van uiteenlopende bedrijven. Zij dienen vervolgens de beller zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Specifieke vragen van verschillende bedrijven
Vaak beantwoord je als medewerker van een callcenter servicenummers die bedrijven voor hun klanten in het leven hebben geroepen. Veelal krijg je als medewerker callcenter inbound te maken met specifieke vragen. Zo kan het zijn dat je bij het ene telefoontje een afspraak met iemand die belt inplant voor een reparatie aan de auto, geef je gedurende een volgende telefoontje antwoord op technische vragen en heeft daarna iemand een vraag over een verzonden pakketten. Je werkt dus steeds voor andere klantenservices van verschillende bedrijven. Dat maakt het werk in een callcenter afwisselend. Aan de andere kant dien je over verschillende bedrijven dus best het een en ander te weten. Er wordt van je verwacht dat je de meest gangbare vragen kunt beantwoorden.
De medewerkers zijn goud waard bij callcenter inbound
Voor bedrijven zijn callcenter inbound medewerkers goud waard. Zij zullen elke klant op zeer professionele wijze te woord staan. Als ondernemer hoef jij je daar nooit zorgen over te maken. Door gebruik te maken van callcenter inbound, hoef je zelf geen telefoniste in dienst te nemen en bespaar je veel geld. Bovendien weet je dat de klant op een zeer prettige manier te woord wordt gestaan en echt verder geholpen wordt.
SecretariA – Telefoonservice voor bedrijven.
Zo straal je de gewenste professionaliteit uit
Ook als je een kleinere onderneming hebt kun je gebruik maken van een callcenter inbound. Wil je een middag ongestoord kunnen werken of ben je er gewoon niet, dan weet je dat elk belletje toch beantwoord wordt. Later kun je een overzicht krijgen van mensen die teruggebeld moeten worden en een overzicht van mensen die je gebeld hebben. Zo straal je als bedrijf professionaliteit uit. Bovendien denken de bellers dat ze iemand van jouw organisatie aan de lijn hebben, want uiteraard weten de medewerkers van een callcenter inbound precies wat ze moeten zeggen. Ze zijn bovendien in staat om de elementaire vragen te beantwoorden. In het bedrijfsleven mag je simpelweg geen telefoontje laten lopen. Elke belletje kan een nieuwe klant zijn en bovendien wil je dat mensen met vragen altijd deskundig te woord worden gestaan als ze een klacht hebben. Doe je dat niet, dan kiezen ze zomaar voor een ander.