Nederland

3 tips voor jouw contentstrategie voor 2023

Vind jij het tijd worden om de content op je website naar een hoger niveau te tillen? Het lijkt wel of Google elk jaar de voorkeur geeft aan een andere strategie, dus is het moeilijk om je content altijd up-to-date te houden. Er zijn echter een paar dingen die op dit moment zeer bepalend zijn voor je ranking, waarvan met zekerheid gezegd kan worden dat dat het komende jaar nog wel zo blijft. Je leest er alles over in dit artikel! Wil je daarna direct met en expert aan de slag om jouw content te verbeteren? Lees dan eerst de SEO hub van Doublesmart, en vraag daarna meer informatie aan over hun diensten.

Bron: https://www.doublesmart.nl/copywriting/seo/.

Ga voor video content

De belangrijkste ontwikkeling van het afgelopen jaar is misschien wel die van de videocontent. Waar Google voorheen nog voornamelijk aandacht besteedde aan de teksten op een website, hebben websites waarop video’s staan nu een groot streepje voor. Zeker als je de video tevens op YouTube plaatst, met in de beschrijving dezelfde keywords als die je op de pagina waar de video op je website op staat toepast. De reden dat videocontent zo populair is, is dat het veel gebruiksvriendelijker is dan een lap tekst. Het is nu eenmaal makkelijker voor mensen om achterover te leunen en naar een video te kijken, dan op eigen inspanning een stuk tekst te lezen. Het is gewoon meestal niet zo vermakelijk, en als er bewegend beeld en geluid bij komt kijken, wordt het dat wel.

Aandacht voor duurzaamheid en authenticiteit

Het zal waarschijnlijk door de pandemie komen, dat steeds meer mensen de voorkeur geven aan merken en bedrijven die aandacht besteden aan duurzaamheid. Een bedrijf met een mooie set normen en waarden, dat authentiek overkomt en de klant daadwerkelijk wenst te helpen, zal het in deze ‘nieuwe wereld’ een stuk beter doen dan bedrijven die enkel voor snelle winst gaan. Dit is een zeer opvallende trend in content marketing. Speel dus in op het gevoel wat je de klant geeft en maak duidelijk hoe jouw product of dienst bijdraagt aan de diens eigenwaarde, maar ook aan een duurzame planeet en samenleving.

Gepersonaliseerde content marketing

In een wereld waar mensen steeds minder in hokjes hoeven passen, is het steeds moeilijker om één strategie toe te passen voor jouw gehele doelgroep. Iedereen heeft immers andere, persoonlijke voorkeuren, en daar moet de strategie op worden aangepast. Met e-mailmarketing bijvoorbeeld, wordt het steeds makkelijker om mensen op basis van hun individuele wensen en voorkeuren, gepersonaliseerde content voor te schotelen. Dit is echter wel een ingewikkeld klusje, dat complexe kennis vereist van de technische kant van online marketing. Je schakelt daar dus het best een SEO expert voor in, die je kan helpen de juiste strategie op te zetten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Powered by: Wordpress