Nederland

Hoe houd je erfdieren in de tuin?

Steeds meer huiseigenaren toveren hun achtertuin om tot een kleine boerderij. Ze fokken een aantal boerderijdieren zoals kippen, eenden en konijnen. Zelfs als je een kleine tuin hebt, is het nog steeds mogelijk om deze dieren te houden. Je kunt van een aantal voordelen genieten door voor hen te zorgen. Eenden en kippen kunnen bijvoorbeeld eieren voor je produceren. Ongetwijfeld worden kippen beschouwd als een goede optie om mee te beginnen. De uitwerpselen van deze dieren zijn nuttig om compost te maken.Je kunt het gebruiken om je tuin te bemesten. Als beginner is het verzorgen van kleine dieren zoals konijnen en kippen de juiste start. Je kunt een kippenhok en een konijnenhok in je tuin plaatsen als onderdak. Als je niet weet hoe je aan je nieuwe hobby moet beginnen, kun je hieronder enkele tips volgen over het houden van erfdieren in een tuin.

Bied ze onderdak

Het maakt niet uit of je konijnen of kippen houdt, je moet ze onderdak bieden. Je kunt een konijnenhok kopen om je kleine dieren in te houden. Als je kippen gaat houden, moet je een kippenhok kopen. Zorg ervoor dat het onderdak comfortabel en groot genoeg is voor je dieren. De schuilplaatsen moeten hen kunnen beschermen tegen wind, zon en regen. Als je een kippenhok zoekt, zorg er dan voor dat het is uitgerust met een deur. Je kippen zijn daar veilig voor roofdieren. Als je zowel konijnen als kippen grootbrengt, zorg er dan voor dat je ze uit elkaar haalt. Je moet ze niet in hetzelfde hok zetten. Het is echter wel acceptabel om het rengebied te delen.

Houd het gebied schoon

Elke dag moet je de uitwerpselen van kippen en konijnen opruimen. Je kunt de uitwerpselen verzamelen en gebruiken als natuurlijke mest. Je tuin wordt gezonder omdat je geen chemicaliën aan de grond hoeft toe te voegen. Het schoonmaken van de leefruimte van deze dieren kan ook de geur die door de uitwerpselen wordt veroorzaakt minimaliseren. Konijnen zijn schone dieren. Ze kunnen niet op een vuile plek leven. Dagelijks onderhoud is dus nodig om een ​​schone omgeving te creëren. Als de kippen en konijnen aan de buitenkant van het hok zijn, kun je alle materialen in het hok verwijderen. Zorg ervoor dat je het hok schoonmaakt met handschoenen aan. Als het hok schoon is, kunnen je dieren gezond en gelukkig leven.

Geef ze regelmatig te eten

Als het de eerste keer is dat je de konijnen grootbrengt, weet je misschien niet hoe je ze moet voeren. Er zijn verschillende natuurlijke materialen die je kunt gebruiken om dit dier te voeren. Ten eerste kun je het gras geven om het vezelgehalte te verhogen. Verder kun je ze ook voeren met groenten en bladgroenten. Je kunt ze bijvoorbeeld spinazie, sla, wortel, spruitjes en andere groenten geven. Soms kun je ze zoete lekkernijen geven, zoals fruit of zoete aardappelen. Je moet dit soort voedsel echter niet te vaak geven. Hoe kun je je kippen voeren? Kippen eten granen, groenten of fruit. Je kunt ze bijvoorbeeld maïs en groene groenten geven. Kippen zijn alleseters. Ze gaan dus op zoek naar hun eigen voedsel. Soms eten ze insecten, regenwormen, rupsen en andere kleine dieren.