eHerkenning aanvragen is helaas niet zo eenvoudig als DigiD. Het is niet zo dat je een formulier invult en je de inlogcodes thuis ontvangt. Voor eHerkenning dien je aan verschillende strenge eisen te voldoen. Je identiteit moet bijvoorbeeld gecontroleerd worden. Dit gebeurt met een facetoface call. Maar er wordt ook gecontroleerd of je wel de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf bent. Alleen de wettelijke vertegenwoordiger mag eHerkenning aanvragen. Heeft het personeel ook e-Herkenning nodig? Dan hebben ze eigen inlogcodes nodig, maar dit kan alleen met een officiële machtiging. Gelukkig kan je eHerkenning aanvragen voor je personeelsleden mits je zelf inlogcodes hebt. Je moet dan officieel een machtiging afgeven met o.a. een face to face call. Kortom je krijgt niet zomaar de inlogcodes in handen, maar dit is uiteraard niet meer dan logisch.
eHerkenning voor bedrijven aanvragen
Als particulier kan je geen eHerkenning aanvragen. Het is echt een inlogsysteem voor bedrijven en dan voornamelijk voor de wettelijke vertegenwoordigers van het bedrijf. Hierdoor weet de organisatie 100% zeker dat ze echt met de vertegenwoordiger te maken hebben. Via een officiële reseller kan je eHerkenning voor bedrijven aanvragen. Binnen een paar klikken is je aanvraag geregeld en wordt de facetoface call in orde gemaakt. Je kan zo snel mogelijk aan de slag met je eigen inlogcodes en zaken regelen bij verschillende organisaties. Eherkenning aanvragen kost wat meer moeite dan Digid, maar wordt wel steeds belangrijker in onze digitale wereld. Steeds meer zaken regelen we online en het is van belang dat dit veilig gebeurt. Gelukkig kan dit dankzij eHerkenning voor bedrijven.
One comment